Actie aanbieding  

Moeiteloos meer eigenaarschap  creëren 

Reken af met desinteresse in je (les)programma!

  • In 4 stappen afrekenen met desinteresse, zelfkritiek en het chronische twijfel gevoel wat actiegerichtheid afremt
  • Motivatie ontstaat door zelfsturing en beperkte coaching (Universiteit Leuven - onderwijskunde )
  • Ontwikkel meer eigenwaarde  Stel de tools beschikbaar om innerlijk zelfvertrouwen op te bouwen
  • Leren en leven zijn processen die niet altijd rimpelloos verlopen. Dit laten ervaren in de veilige omgeving van het spel is in feite een kopie van het leven zelf.
  • Houd jezelf niet langer klein, stop met please-gedrag en omarm een leven vol trots, compassie en zelfliefde
  • Reken af met negatieve gevoelens zoals verdriet, eenzaamheid, stress, schaamte en depressie
  • Beproefde en wetenschappelijk bewezen methoden om zelfvertrouwen te vergroten
  • Volg en stimuleer ontwikkeling m.b.v. sociaal ontwerpend leren. Formats die de lerende stap voor stap door het proces helpen
  • De begeleider stuurt het proces en niet de gewenste uitkomst.

Docententeam, VO, MBO, skillsgame, 21st, ontdekken

Meer Eigenaarschap

Compleet programma

     60% korting!      
Voorheen €150,- 
Nu eenmalig € 97,50

Direct toegang
Eenmalig beschikbaar, alleen nu

effect, wat doet het, opbrengst, resultaat , eindresultaat


Wat je van ons ontvangt


  • Wasbaar gamedoek van 140 x 140 cm
  • 35 level kaarten - per skill 4 gedrag beschrijvingen die level aangeven en 1 definitie kaart
  • Gedrukte spelhandleiding inclusief basis opdrachten per skill
  • 7 gedrukte werkboeken waarin de speler zijn voortgang bijhoudt
  • Post It blocs, wanneer je met meer dan 7 spelers het spel speelt
  • Spelinstructie video met uitleg van de ontwerper game
  • Beproefde en wetenschappelijk bewezen methoden om zelfvertrouwen te vergroten
  • 7 skill keuze kaarten
  • Shortlist met tips over te gebruiken ondersteunende software bij opdrachten

Meer Eigenaarschap

Compleet programma

     60% korting!      
Voorheen €150,- 
Nu eenmalig € 97,50

Direct toegang
Eenmalig beschikbaar, alleen nu
Wij werken ons hele leven al met jongeren die vanuit de maatschappij het etiket ADHD, hoogbegaafd en hoog sensitief meegekregen hebben. Ze voelen zich vaak onbegrepen en daardoor eenzaam. Dit spel geeft hen de kans om anders naar hun etiket te kijken. Niet als een beperking maar juist als een kwaliteit die ook nog eens broodnodig is in onze maatschappij. We hebben ervaren dat met het doorlopen van het spel er inzicht ontstaat en rustig gebouwd kan worden aan autonomie en zelfvertrouwen om kwaliteiten in te mogen zetten. Fijn dat het spel dit op een natuurlijke manier begeleid.!"
Stefan Zoetewij - Zorgboerderij Ommen

We gebruiken het in onze startweek van de niveau 3/4 opleiding economie en ondernemen om studenten kennis met elkaar te laten maken , zichzelf in te schatten op de 21st Century skills en het gesprek daarover met elkaar aan te gaan. Onze ervaring is dat veel studenten eerst wat onwennig zijn dat is logisch gezien de keuze van het tijdstip waarop wij dit inzetten maar dat ze ook zichzelf snel hoog inschalen (giraf of olifant). Op zich komen daar dan wel leuke gesprekken uit met elkaar. De 0-meting zetten we ook verder in de opleiding in wanneer de 21st century skills tijdens bv de LOB lessen of via het keuzedeel Ondernemend gedrag weer aan bod komen.

Ariane Appel - ROC Albeda Rotterdam 

Als de spreekwoordelijke vos in een vol kippenhok alle kippen gedood heeft, zal hij toch aan de bak moeten...

Speelkaarten, levels, game, opdrachten

Gemakkelijk

Ga voor zelfregulering en sturing. Het spel doet het werk. De spelleider begeleid het proces en bemoeit zich niet met de details. Op deze manier creëer je betrokkenheid en eigenaarschap bij de spelers.


Speelkaarten, game, levels, skills

Veiligheid

Als onderwijs professional bepaal jij zelf hoe je vorm geeft aan je lessen en in hoeverre je bepaalde sleutel competenties laat ervaren. Door slimme combinaties te maken tussen de vakgebieden blijft het curriculum leidend en is de opbrengst ongemerkt hoger.
Speelkaarten, game, levels, skills

Het verschil maken

Onderscheid jezelf als professional door je meer aan te sluiten bij de behoefte van je leerlingen. wordt de beste juf/meester/docent vanuit je eigen kracht en geef daarmee eigenaarschap gestalte. Van cadans naar balans en niemand die begrijpt hoe je dat doet :-) 

Bespaar onderwijstijd

  •  Wat leren beïnvloed is wat de lerende al weet. Stem daar op af en stel dit vast. (Werkboek opdracht ) Je hebt op deze manier minimaal 30% tijdwinst. Weet je al wat je met die tijd gaat doen?
  •  Maak gebruik van de creativiteit van de lerende. Daag ze uit, wees adaptief en heb vertrouwen in het proces*
  • Wanneer je competenties los ziet kost je dat veel tijd om deze te borgen in ieders leerproces. Maak slimme combinaties tussen verschillende vakken en plaats deze in verschillende contexten om zo je borging nog meer kracht bij te zetten.
  •  Wanneer je een instructie verzorgt ervaren ze jou als een mastodont. Lerende mensen willen de volle ervaring! Het enige wat jij als onderwijsprofessional hebt te doen is begeleiden en nieuwsgierige vragen te stellen.

* Vertrouwen hebben in het proces...

Na afloop van een door mij verzorgde workshop over het inzetten van de game in het curriculum komt de juf van groep 8 naar mij toe met de vraag; ' we hebben van ons bestuur een laptopkar gekregen met 20 laptops erin' Ik heb geen idee hoe ik dit het beste kan gebruiken in mijn lessen, wil je mij op weg helpen?  Mijn antwoord hierop; Schrijf het volgende op het bord; Ik ben 15 minuten weg en zit in de lerarenkamer. Na 15 minuten kom ik terug en wil ik graag; 1. Alle laptops onbeschadigd in de kar zitten 2. Horen van jullie wat je dit jaar met de laptops wil doen en wat je wil ontdekken. Ongeveer 3 maanden na dit voorval ben ik bij de juf op bezoek gegaan in de klas, omdat ik toch in de buurt was, en ze vertelde mij vol trots en emotie dat de leerlingen de juf aan het leren zijn hoe zij met de laptop allerlei  creatieve creaties kan maken.

 

Versterk de game resultaten

Stil de honger naar kennis door vragen te stellen die uitdagen en aansturen op zelf antwoorden zoeken.
Maak het onderwerp spannend en uitdagend door prijzen of waarderingen ( onze badges) uit te reiken
Maak ze deelgenoot van een maatschappelijk probleem en laat ze met oplossingen komen en probeer deze ook uit!
Jouw autonomie in je vak is de inspiratie voor de ontwikkeling van de ander.
Accepteer creatieve denkers en chaoten maar ook de ergernis van de doeners die vooruit willen en zich tegengehouden voelen door de creatievelingen...

Een mooi voorbeeld van lef tonen en je kwetsbaarheid durven laten zien

Game, Spelen, doen, uitvoeren, 21st,
Actie, doen , spelen, uitvoeren, 21st

Waarom wij dit doen?

Mijn inspiratie is wijlen Sir Ken Robinson. Een Engelse auteur, spreker en adviseur op het gebied van kunstonderwijs voor overheden, non-profitorganisaties, onderwijs- en culturele instellingen. Zonder al het werk van de afgelopen decennia in het onderwijs te veroordelen maakte hij zich sterk voor het stimuleren van creativiteit, autonomie en zelfsturing vanuit de overtuiging dat we deze skills nodig hebben om de uitdagingen van de komende decennia het hoofd te kunnen bieden. Wij ondersteunen die overtuiging en onderstrepen dit met de 21st Century skills game en het bijbehorende spelmateriaal.

Marcel Derksen