Wat nu wanneer je jouw medewerkers net zo behandeld als je gasten?
Stel je bent een ouder van twee kinderen. Een van je kinderen heeft niet geluisterd en doet het omgekeerde van wat jij verwacht. Wat doe jij dan? Welke actie komt er nu bij je op?
Nog iets dichterbij... een van je gasten in het restaurant is ontevreden over je service. Op dat moment communiceert hij daar niet over, maar wel een dag later op social media. Wat is je actieplan? Welk doel of resultaat wil je bereiken en hoe ga je dat aanpakken? Waarom besteed je daar eigenlijk tijd aan?
Exact... omdat het je de eer te na is en je mogelijk een naam hoog te houden hebt. Als je nu eens stopt je daar druk over te maken en uit gaat van je kracht in plaats van je angst.
Ik heb gemerkt dat je als ondernemer of leidinggevende het verschil maakt door je rust te behouden, resultaat samen te vieren en ruimte te bieden aan de mensen om je heen.
Gedoe is waardeloos en energie slurpend. Je shit regelen door zaken slimmer aan te pakken in plaats van nog harder te gaan lopen. Daarvoor is meer nodig dan een goede ondernemerscoach of een legertje consultants. Dat meer.. dat ben jezelf!